Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keď drzosť žiaka a povoľnosť vedenia SSOŠ nemajú medze (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Asi má chlapec iné zázemie ako málo zarábajúcu mamičku. Prečo ste mu dávali toĺko pardonov? A čakal som 3 minúty a ešte 3 minúty? Prečo? Čakali ste, že sa to zmení? Prečo čakáte s uverejnením mena školy? Čakáte, že sa to zmení? Vy ste naivný a on je ***** a vy ho v tom podporujete, ešte šanca, a ešte. Svet je zas...tý druhými šancami. Kočnerom , Lexom a k..
patrí svet. Vychovávate ľudí alebo diablov?
 

 

Citujem reakciu autora článku:

"Toľko pardónov dostal od vedenia školy pravdepodobne preto, lebo sú to zvlášť súkromné školy, ktoré žijú z poplatkov rodičov žiakov za školu.

Nič neočakávam. Dávam najprv šancu vedeniu školy a ak mojej požiadavke, uvedenej v závere článku, nevyhovie, potom bude zverejnené meno školy a učiteľa/učiteľky.

Moja pomoc žiakovi myslím si že nebola prehnaná. U väčšiny iných učiteľov/učiteliek školy by so svojimi vedomosťami mal z daných predmetov trojku, maximálne tak štvorku. Ja som ho nechal prepadnúť. Ešte raz opakujem: Kým priemer známok školy bol na polrok pod 2, u mňa mali žiaci jednej triedy priemer známok okolo 4. V očiach vedenia aj žiakov som bol veľmi prísny, pričom som známkoval štandardne. Nikde inde som s tým problém nemal."
 
Hodnoť

 

Bohuzial system financovania skol je spraveny tak, ze skoly by isli same proti sebe, ak by ziakov vyhadzovali. Jednak maju peniaze za kazdeho ziaka, a navyse sa moze rozchyrit ze dana skola je tazka, ze sa tam "lieta", a ziaci sa budu hlasit radsej na inu. Menej ziakov = menej penazi, a kruh sa uzatvara. Potom to v praxi vyzera tak, ze skor ucitel sa musi snazit, aby ziak skusky spravil, a neprepadol...

Dalsi velky problem su rodicia: cely rok sa o deticky ani neobzru, na rodicovske nechodia, ale ked pride koniec roka, zacnu ucitelov otravovat. Niektori prosbami, ini sa nestitia aj vyhrazat. Hrozby ako "podam na vas trestne oznamenie za to, ze ste na mojho syna kricali", alebo "poslem vam na skolu kontrolu" su uplne bezne. To je potom ucitel medzi tromi kamenmi: ziak, rodic, a riaditel skoly. A vsetci na neho tlacia, aby ten ziak dako predsa len "presiel"...
 

Preto by bolo dobré vedieť o ktorú školu

sa jedná,

aby do takých škôl rodičia svojich schopnejších žiakov prestali posielať, čím škola zas len dostane menej peňazí, nižšou kvalitou si pokazí enomé (=menej žiakov) takže si to možno pán/i riadite/lia a spol. nabudúce rozmysli/a. (Teda ak nebude podmastený, ale to je iná otázka).

Ale asi reba zmeniť systém financovania škôl.
 
Hodnoť

 

No, ja len dúfam, že neučíte slovenčinu, lebo keby som známkovala tento článok, tak by to bola baňa, že ani Hornonitrianske bane Prievidza nemajú väčšiu.

A prečo nebol preskúšaný aj ÚSTNE? Ak je žiak skúšaný písomne, a výsledok písomnej skúšky je nedostatočný je potrebné ho preskúšať aj ústne a až potom uzavrieť výslednú známku. Či?

Celkovo mám pocit, že tu niečo nesedí. Deti osamelých matiek, ktoré popri práci brigádujú, nepatria medzi tie, ktoré si to vedia "nejako zariadiť". Keby som sa opýtala chlapca, matky, alebo riaditeľa, akú verziu by mi podľa vás povedali?
 

 

Citujem reakciu autora článku:

"Nie, slovenčinu neučím."

"Ústne? To hádam nie. Ten žiak pri písomke podvádzal, takže automaticky nesplnil predpoklad aby bol pripustený k ústnej skúške.

Nejde ani tak o to, či to jeho matka mohla alebo nemohla zariadiť, alebo či za sebou ešte niekoho mal. Podstatnejšie je to, sú to zvlášť súkromné školy, ktoré bojujú o žiakov, keďže do väčšej miery sú závislé na poplatkoch rodičov žiakov za školu. Ak by ten žiak do vyššieho ročníka neprešiel, hrozilo, že škola stratí žiaka. Hlavne preto tá povoľnosť vedenia školy.

Vedenie školy už dostalo na pripomienkovanie prvý článok, ktorý bol zverejnený až potom, čo pripomienky neuplatnilo. Ale zaviazalo sa, že sa to už nebude opakovať. Tento článok im pošlem na vedomie a tiež budú môcť k nemu dať pripomienky. Tie potom zverejním, ak ich uplatnia.

Môžu ich dať aj rovno, tu do diskusie."
 

 

"To hádam nie."

Prečo? Najmä po tom, čo si ho v kabinete prichytil, že opisuje, prečo si rovno netrval, aby bol tento žiak pred komisiou skúšaný ústne? Zvykla som doučovať žiakov, mala som aj takéto prípady, kedy žiaci prepadávali, lebo dostali päťky za opisovanie. No tak škola urobila opravné skúšky ústnou formou a tam sa hneď ukázalo, kto čo vie či nevie.
 

 

Citujem reakciu autora článku:

"Tá opravná skúška nebola z môjho predmetu. Mnou udelenú päťku mu vedenie školy zmenilo na štvorku.
V mojom kabinete mal možnosť opraviť si päťku, ktorý mu vychádzala na koniec roka. Vôbec mu tú možnosť, ani nikomu z triedy, dať nemusel. A rovnako som mu nemusel dať ani na výber, či písomne, alebo ústne. Ale dal som. Vybral si písomku. A aj keby si vybrať nemohol, a musel by len písať, on mal obe ruky a vedel riadne písať; navyše už mal 17 alebo 18 rokov. Nehovoriac o tom, že jeho "vedomosti" som počas školského roka poznal aj z ústnych odpovedí.

Dosť ma prekvapuje, že neberiete do úvahy to, že podvádzal, navyše dvojnásobne, ale kladiete váhu na ústnu vs. písomnú odpoveď. Na Vašej škole to bolo, alebo je normálne?"
 

 

"on mal obe ruky a vedel riadne písať; navyše už mal 17 alebo 18 rokov"
Nechápem súvislosť. Ústne skúšate len žiakov pod 17 alebo s telesným postihnutím, alebo čo ste tým chceli vlastne povedať?

"Dosť ma prekvapuje, že neberiete do úvahy to, že podvádzal, navyše dvojnásobne, ale kladiete váhu na ústnu vs. písomnú odpoveď."
Práve naopak. Ja som nikde ani slovom nenaznačila, že žiak by mal mať možnosť si VYBRAŤ, akú chce skúšku. Povedala som, že ŠKOLA rozhodla, že skúška pred komisiou bude ústna, práve preto, aby sa predišlo ďalším pokusom o podvádzanie.
 

 

Citujem reakciu autora článku:

"Myslím, že zahmlievate. Akoby ste boli z danej školy, resp. akoby ste za ňu kopali. Ale to mal len tak napadlo. V každom prípade: Chytáte sa podružnej veci a tú opakovane rozoberáte, akoby ste chceli tú hlavnú vec odsunúť na vedľajšiu koľaj. Akoby predohra, druhé, tretie a štvrté dejstvo vôbec neexistovali."
 

 

Ja si zase myslím, že neviete čítať s porozumením. Ako som napísala, zvykla som DOUČOVAŤ deti, hoci momentálne už len skôr výnimočne, nie ako prácu. Ja neučím v škole, ja naprávam škody po nekompetentných učiteľoch. Veľakrát sa mi stalo, že keď som s dieťaťom začala pracovať, tak som zistila, že stačil iný prístup, iný spôsob komunikácie a podávania informácií, aby sa z prepadávajúceho žiaka stal prinajhoršom trojkár...

Poviem to teda "polopatisticky", aby ste s tým nemali problém:
- nemyslím si, že nastaviť skúšku tak, aby žiak nemal možnosť podvádzať, je podružný problém
- myslím si, že z pedagogického hľadiska je to rozhodne korektnejší prístup, ako vedome nechať žiaka podvádzať a až pred koncom ho verejne vykričať a ponížiť
- myslím si, že ak žiaci majú priemer 2 v ostatných predmetoch, ale u jedného učiteľa 45% na konci roka prepadáva, je to jasný znak problému na strane učiteľa
- myslím si, že váš arogantný, nadradený, samospravodlivý prístup (len ja to robím správne, všetci ostatní sú skorumpovaní a kto so mnou nesúhlasí, tiež za nich kope) do školy nepatrí.

Možno dôkladne dodržiavate pravidlá (úprimná otázka od Aspergera: ste tiež na autistickom spektre?) ale pedagóg nie ste.
 

 

Citujem reakciu autora článku:

Poukázal som na viacero zvráteností na škole, a preto vám nezostáva nič, len neustále odvádzať pozornosť na vedľajšiu koľaj. Že sa takýto tról v diskusii objaví, to sa dalo čakať.

Ale budiž.

Chcete upriamovať pozornosť od problémov školy k učiteľovi, ktorý na zvrátenosti poukázal a tak sa snažíte otvárať nové témy (napr. ako by mal učiteľ skúšať, učiť...) a tým nepriamo spochybňovať daného učiteľa.

Takže zareagujem aj na dané vaše príspevky:

- Buď ste, za prvé, tról kopajúci za danú školu, alebo, za druhé, neviete čo je to učiť na škole. Alebo obe možnosti sú správne. Totižto aj nepedagógovi je jasné, že je veľký rozdiel učiť 20, alebo aj viac žiakov naraz, ako učiť jedného žiaka.

- Skúste prezradiť aké metódy, a na ktorých školách, ste uplatnili, že žiaci pri vás nedokázali opisovať. A hlavne, či to viete aj dokázať, že pri vás nikto nikdy nič neopísal. Nehovoriac o tom, že pri mne, minimálne daný žiak, neopísal ani raz bez toho aby pri tom nebol prichytený.

- V danom prípade, ktorý je predmetom článku, by žiak odpovedal aj ústne, len pred ústnou odpoveďou mali žiaci čas na prípravu, teda písali si poznámky na papier. Keďže ale pritom podvádzal, logicky pre neho skúška v tom momente skončila.
Ale vy tu stále hráte na to, že chyba v ňom nebola keď opisoval, alebo jeho previnenie bagatelizujete, z čoho vyplýva, alebo môže vplývať, že to čo sa stalo následne, že dostal druhú šancu, bolo v poriadku.

- Snažíte sa tu podsúvať, že žiaka som na komisionálnych skúškach nechal podvádzať, aby som ho pred koncom verejne vykričal a ponížil. Háčik je len v tom, že nič z toho nie je pravda. Len vy by ste rád takúto "pravdu" videli.

- Takže vy si myslíte... A ja si myslím, že len papagájujete to, čo zo strany vedenia školy odznievalo celú klasifikačnú poradu: Ak sú zlé známky, učiteľ nevie motivovať,nevie učiť...
A preto na danej škole takmer všetci učitelia dávali žiakom dobré známky, aby bolo zjavné, akými sú dobrými učiteľmi... učiteľmi stotožnenými s ružovou známkovacou politikou školy.

- Nepoznáte ma, aspoň sa tak tvárite, no nebráni vám označovať môj prístup za arogantný, nadradený. Presne toto, len inými slovami, som počúval aj na škole zo strany jej vedenia. Toho vedenia, ktoré vykoplo zo školy každého, kto sa nechcel stotožniť napr. s ružovou známkovacou politikou. Ale môj prístup je arogantný...

- Možno mi chcete pripisovať kŕčovité dodržiavanie pravidiel, bezcitnosť, prehnanú neoblomosť a pod., pravda je taká, že ak sú princípy, nehovoriac ešte o právnych normách porušovaných na škole (ktorá by mala žiakov pripravovať na...) tak hrubým spôsobom ako som zažil, je potrebné sa ozvať. A ja som to spravil. Ak si myslíte, že som mal byť ticho, je mi vás ľúto.
 
Hodnoť

V tvojom prípade je zvláštne, že klasifi

V tvojom prípade je zvláštne, že klasifikuješ sociálnu úroveň rodiny žiaka. Odjakživa som si myslel, že sa klasifikačnými stupňami má hodnotiť úroveň vedomostí a zručnosti. To robí z tebe neprofesionála!!
 

 

Citujem reakciu autora článku:

"Moja pomoc žiakovi myslím si že nebola prehnaná. U väčšiny iných učiteľov/učiteliek školy by so svojimi vedomosťami mal z daných predmetov trojku, maximálne tak štvorku. Ja som ho nechal prepadnúť.

A okrem toho upozorňujem na to, čo sa stalo následne a žiadam nápravu, vyvodenie zodpovednosti. Kľudne som to mohol nechať tak ako to robí, alebo ako by to spravila odhadujem drvivá väčšina.
"
 

 

na vzdelanie a znamky deti v tejto dzamahirii ma najvacsi vplyv socialne prostredie v ktorom vyrastaju, mozno preto.

To ci chudak bude mat na vysvedceni 4 alebo 5 nic nehovori o tom ze o 10 rokov nemoze byt clovekom ktory chodi do prace, nema absencie, nie je socialnemu systemu na pritaz. Obcas mi pride ze ucitelia pre mnozstvo zakonov, prikazov, nariadeni, zabudaju na to ze su aj dolezitejsie veci na svet ako ich znamky. To ze prinutia ziaka ku pouzivaniu tahakov, je maslo na ich hlave nie ziakovej.

Ak neucia predmet v ktorom pri nevedomosti ide o zivot, tak slovami klasika ide o h*vno. Prepadnut zo slovneskej literatury a podobnych kritickych predmetov na ucnovke by nemalo znamanat skomplikovanie zivota mlademu cloveku ktory sa uci napr. za sicku alebo kominara.

alibizmus je prave bezduche dodrziavanie pravidiel bez ludskosti za tym a rozmyslanim nad tym, ci to co robim inemu je pre jeho dobro / dobro systemu, v case dnes / o rok / o desat rokov.
 

 

Citujem reakciu autora článku:

"Čiastočne sa dá súhlasiť, ale netreba zabúdať, že nikto nikoho nenúti (maximálne tak rodičia svoje deti), ísť na školu s maturitou, aj keď deti na to nemajú, alebo sú extrémne leniví študovať. U nás od revolúcie zbytočne zaniklo veľa učňoviek, dnes má už pomaly každý maturitu a remeslá tak ovláda dnes už len málo kto, pozerá sa na ne ako na niečo podradné. Takáto politika krajine určite neprospeje."
 

Nie

Nie, nemáš pravdu!
Alibizmus je zaradiť takýto predmet do učebného plánu!
 
Hodnoť

NO SCHVÁLNE...

...strelím od boku:

to žeby pánu učiteľovi,
a tunajšiemu zanietenému blogerskému bojovníkovi proti Koránu,
Marcelkovi Burkertovi (diskusný alias "makobugy") odmietli predĺžiť zmluvu na SSOŠ Dudova 4, Bratislava...?
---
 
Hodnoť

Prečo sa vlastne známkuje?

Kto to potrebuje?
Nemá to byť informácia pre žiaka respektíve pre rodiča?
Chce byť žiak , rodič klamaný?

Známky podľa mňa slúžia len ako alibizmus učiteľov (česť výnimkám) na to, že nevedia, nechcú, alebo nedokážu naučiť podstatné vedomosti žiakov.
 
Hodnoť

Prečo sa vlastne známkuje?

Kto to potrebuje?
Nemá to byť informácia pre žiaka respektíve pre rodiča?
Chce byť žiak , rodič klamaný?

Známky podľa mňa slúžia len ako alibizmus učiteľov (česť výnimkám) na to, že nevedia, nechcú, alebo nedokážu naučiť podstatné vedomosti žiakov.
 

1 2 >

Najčítanejšie


  1. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic 103
  2. Juraj Paškuliak: Matovič je zákerný podrazák. Vie len intrigovať a rozvracať 55
  3. Stanislav Martinčko: R. Fico: Teraz by nám viac ako inokedy, bodol marketingový generálny prokurátor! 51
  4. Marek Mačuha: SaS - prestaňte s tým populizmom! 51
  5. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 41
  6. Martina Hilbertová: Z vodární ďalej odtekajú peniaze, hoci si riaditeľ zaplatil až troch poradcov 30
  7. Michal Porubän: Urážač žien Blaha alias módny guru parlamentu..."Na scénu !!! " 28
  8. Anton Kovalčík: Fuj internet 1. Webkamky. 23
  9. Miroslav Lukáč: Dajte mu konečne ranu z milosti! Tára o nevine, ako predtým M.Jankovská. 19
  10. Július Kovács: Som Boris a priatelia stala sa mi taká nehoda plus Video 16

Rebríčky článkov


  1. Michal Madaras: Chýbajú mi Radičová, Dzurinda, Mikloš, Lipšic
  2. Denis Jacko: Nechcem už spomínať
  3. Miroslav Binčík: Konverzná terapia v roku 2020? Budíček!
  4. Patrick Linhart: Hovorca si robí čo chce. Minister Mičovský o vyjadreniach svojho hovorcu ani len nevedel!
  5. Kristína Jakubičková: Ach, tí muži!
  6. Dušan Seberíni: Pani Čaputová vymenujte už konečne Matovičovho vládneho spíkra !
  7. Peter Homola: Basket v TV.
  8. Stanislav Martinčko: R. Fico: Teraz by nám viac ako inokedy, bodol marketingový generálny prokurátor!
  9. Olívia Lacenová: Cesta za úspechom ruskej verzie SWIFT bude ešte tŕnistá
  10. Štefan Vidlár: Na svatého MIkuláša


Už ste čítali?