reklama

Dúbravčanom občasné pokrytectvo ich obľúbených komunálnych politikov nevadí

Minimálne občanom bratislavskej Dúbravky, bilbordový vizuálny smog, pokiaľ ho spoluvytvárajú ich politickí favoriti, zjavne nevadí. A nevadí im ani v takom prípade, ak tomuto smogu pred tým títo politici vojnu vyhlásili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Občania buď nevidia, alebo im neprekáža dvojtvárnosť ich politikov. A ak ju náhodou vidia, a neozvú sa proti nej, lebo sú to predsa ich obľúbenci..., týchto tým svojim postojom len politicky rozmaznávajú. Neraz až do bodu, kým politici získajú nie len imunitu voči akejkoľvek, aj oprávnenej kritike, ale aj vedomie, že oni sú tí vyvolení. Zvlášť keď v posledných voľbách dokázali „zvalcovať“ súperov. A preto, ak na nich náhodou občas padne nejaká kritika, táto je automaticky považovaná za neoprávnenú; aj keď takou byť vôbec nemusí. Naopak, kritiku, alebo zosmiešňovanie, neraz zožnú, hlavne na sociálnych sieťach, od ich fanúšikov tí, ktorí si dovolili v súvislosti s ich výkonom verejnej funkcie vecne poukázať na niečo negatívne. Skôr samostatnou kapitolou pri tom je to, že súčasná komunálna moc v bratislavskej Dúbravke dosť skoro zabudla na svoju ostrú kritiku, ktorú použila ako nástroj, ktorým sa chcela dostať k moci v komunálnych voľbách 2010. Nepodarilo sa. „Ľavicovo-nezávislý“ starosta Ján Sandtner tak zostal v kresle ďalšie 4 roky. Aj vďaka prepálenej kritike venovanej jeho osobe, resp. prílišné zameranie sa na Sandtnera najmä vo vlastných predvolebných novinách. Preto v komunálnych voľbách 2014 sa taktika zmenila. Ostrej kritiky bolo v predvolebnej kampani podstatne menej. Ale nie z dôvodu "duchovného osvietenia", ale skôr z dôvodu vypočítavosti. A podarilo sa. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A súčasná komunálna moc v bratislavskej Dúbravke rýchlo zabudla aj na to, že ešte nie tak dávno, 9.2.2016, na zasadnutí miestneho zastupiteľstva Bratislava – Dúbravka, vyhlásila bilbordom “vojnu”. Dnes nikto z miestnych poslancov toto pokrytectvo nekritizuje, aj keď dvaja z nich, plus pán starosta, v predvolebnej kampani k župným voľbám 2017, oblepili Dúbravku svojimi veľkoplošnými fotografiami; samozrejme, na bilbordoch. 

Ani jeden nevie nie len mne, ale ani ľuďom, a zvlášť nie svojim voličom, vysvetliť, ako ide dohromady boj proti bilbordom s pozitívnym postojom k bilbordom zo strany tých, ktorí proti nemu bojujú. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To, že to vysvetliť nevedia, resp. toho nie sú schopní, ma neprekvapuje, lebo to sa vysvetliť ani nedá. Skôr ma prekvapuje to, že to nevadí ľuďom. Výnimky nepočítam. Totižto, na dúbravskom "Facebook-u", ktorý má takmer 8.000 členov, som položil pánovi starostovi a spomínaným dvom poslancom otázku, či sa dá bojovať proti vizuálnemu smogu a zároveň tento spoluvytvárať svojimi veľkoplošnými fotografiami, a či je toto príklad hodný nasledovania v boji proti vizuálnemu smogu. Odpovede od kompetentných? Žiadne. Reakcie od Dúbravčanov? Takmer žiadne.

Napriek tomu v diskusii k článku „Dúbravskí bojovníci proti bilbordom jasne vedú v počte bilbordov“, predsa len zaznela na dúbravskom FB zaujímavá odpoveď jedného z fanúšikov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najprv citujem príspevok občana, ktorý jej predchádzal, a potom aj samotnú odpoveď:

„Z "reakcií" na článok (Dúbravskí „bojovníci“ proti bilbordom) sa zdá, že ľuďom politické bilbordy, resp. politický vizuálny smog, neprekáža. Alebo prekáža len vtedy ak nejde o našich favoritov?...“.

Odpoveď fanúšika:

„Potom aspoň vidíte, kto sú pre Dúbravčanov favoriti.“.

Fakt "vecná odpoveď" na otázku.

Ako vidieť kritické myslenie Dúbravčanom zjavne nechýba...

V podstate je irelevantné, že zásluhou súčasného starostu Martina Zaťoviča v Dúbravke ubudlo niekoľko bilbordov, ak sám Zaťovič a spol. nepriamo podporujú bilbordové spoločnosti tým, že sami, a to opakovane, využívajú ich služby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj keby za Zaťoviča v Dúbravke ubudlo 5, 10, alebo o hoci aj viac percent bilbordov, moja odpoveď na to bude taká, že ak niekto využíva ich služby, jeho boj proti nim nemôže byť úprimný. Lebo tie dve veci sa logicky vylučujú.

Tými pár percentami sa tá neúprimnosť dobre zakrýva, aby nebola viditeľná voličom, pričom to má, alebo môže mať ešte aj pozitívny efekt na voličov; ak sa im politici pochvália, že zlikvidovali toľko a toľko bilbordov, a že viac nemohli.

Áno, viac bilbordov zlikvidovať nemohli. Našťastie. Lebo kde inde by inak pred voľbami vystavovali svoje tváre a hypnotizovali nimi podvedomie potenciálnych voličov, aby zvýšili svoje šance slúžiť? Alebo vyhrať?...

Ich obavy, že bez bilbordov by nemohli slúžiť ľuďom, sú asi príliš veľké na to, aby sa ich vzdali. Ten strach im možno ani nedovolí hanbiť sa za toto svoje pokrytectvo.

Kandidáti, alebo politici, ktorí využívajú bilbordy dobre vedia, že len máloktorí voliči vnímajú aj odvrátenú stránku veci. A preto trochu pretvárky za to zdá sa stojí. Či nie?

Týmto svojim benevolentným postojom voči politickému pokrytectvu však komunálnych politikov (a nie len komunálnych), ktorí sú pri moci, alebo sa k nej chystajú, nikdy k nie vypočítavému konaniu nedotlačíme.

Súvisiaci článok: http://marcelburkert.blog.pravda.sk/2017/10/14/dubravski-bojovnici-proti-bilbordom/

Marcel Burkert

Stop alibizmu

Stop alibizmu

Bloger 
  • Počet článkov:  156
  •  | 
  • Páči sa:  1 031x

- "Stop alibizmu - Has, aj čo ťa nepáli", je občianske združenie, ktoré chce v 1. rade nabádať občanov SR k spoluzodpovednosti za pomery v spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená10 ciest z bludného kruhuPolícia s.r.o.Spravodlivosť a právo s.r.o.Bankroty, úpadková kriminalitaOsobnosti alibizmuNevoličom alibistomSpoločnosťRómska otázkaIslamPlaty učiteľov a policajtovŠkolstvoZdravotníctvoŽivotné prostredieŠtátna ochrana pytliakovEnvironmentálna kriminalitaEkonomikaDôchodcomOstatná štátna správaBratislavskoKlamanie na piveOchrana spotrebiteľaO združeníRusofilom

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu