„Priatelia, o tom, že aj v školstve je nadrozmerný chaos, bordel a dezolát vie hádam každý kto sa nebojí pozrieť na problém z odstupu a tiež tí, ktorí si odtrpeli zbytočné martýrium v honbe za divným a falošným papierom. V skratke:
Priemerná až podpriemerná výučba
Výučba založená na memorovaní, namiesto tvorivosti, nerešpektovanie individuálnych schopností
Nevedenie detí k pochybovaniu, aby sa stali odolnými proti manipulovaniu
Minimálna prepojenosť na prax
Demotivácia, platová diskriminácia učiteľov
Minimálna až žiadna právomoc učiteľov proti nevychovaným sopľošom, ktorí znemožňujú učiť sa iným
23 rokov neschopné nečinné ministerstvo školstva
60% absolventov so vzdelaním, ktoré trh práce nepotrebuje
Hromadný unik mozgov...
Je klasikou, že každá politická strana a vláda vo svojom programe zdôrazňuje, že úspešná budúcnosť Slovenska je v kvalitnom vzdelávaní. A asi preto na školstvo každá vláda kašle, či je červená, modrá, alebo ružová... Lebo všetci vedia, že čim hlúpejší volič, tým viac "istôt" unesie, tým menšia konkurencia a tým pádom predpoklad pohodlnejšieho šafárenia.
S tým sa však dá skoncovať. Jednoducho a s veľkým efektom. Zvlášť teraz, keď ideme diskriminovať skupinu žiakov, ktorí sa nedostanú pod priemer 2,5 (často krát len preto, lebo nie sú ochotní biflovať sa množstvo nepotrebných vecí), by sme mohli "helfnuť" aj ďalšej vychytenej grupe.
Preto si dovolím navrhnúť rekonštrukciu školského zákona v jeho základnom ustanovení a to nasledovne:
Žiaci a študenti, ktorých rodičia alebo starí rodičia
1. zastávajú volené alebo verejné funkcie: poslanec, minister, štátny tajomník, sekčný riaditeľ ministerstva, riaditeľ úradu v štátnej alebo verejnej správe, starosta, primátor, prednosta, sudca, prokurátor (teda všetko nadštandardne platené miesta daňovými poplatníkmi), alebo
2. sú manažérmi v štátnych podnikoch, alebo sú majiteľmi firiem vykonávajúcich štátne zákazky,
nesmú počas doby zastávania týchto pozícií zo strany ich rodičov alebo starých rodičov, a 3 roky po ich skončení, navštevovať žiadne súkromné, elitné pološtátne a ani zahraničné školy. Formálnosti by upravili legislatívci.
Odôvodnenie:
Tým, ktorí figurujú na vyššie uvedenom zozname a dané opatrenie by sa im nepozdávalo, nikto by im nebránil vzdať sa svojich pozícií; pozícií tak štedro a povinne platenými najčastejšie tými daňovými poplatníkmi, ktorí si v zahraničí nedovolia ani len dovolenkovať; a to ani len raz za 10 rokov; nie to tam ešte posielať deti študovať! Ak sa papaláši vzdajú okupovaných pozícií, potom pokojne môžu posielať svoje deti hoci aj 1. triedou na Harvard. Hádam nikto nepochybuje o tom, že verejne činné osoby a im spriaznené firmy a ich predstavitelia by mali ísť príkladom. Nadštandardne si môžu žiť, a oproti ostatným deťom nadštandardné štúdium môžu svojim deťom poskytovať, až vtedy, ak začnú občanom, ktorí ich na naše pomery veľmi veľmi dobre platia (za nič, alebo veľmi mizerné služby) skutočne slúžiť. A ak im národ nadštandard odobrí. Keď sa vo verejnom záujme môžu vyvlastňovať pozemky, prečo by sa nemohlo postupovať podľa tohto návrhu, ktorý sleduje, dovolím si tvrdiť, ešte ďaleko vyšší záujem? Komu by to ublížilo a koho by sa to negatívne dotklo? Dotklo by sa to maximálne tak vzdelania detí tých rodičov, ktorí zodpovedajú za stav v štátnej správe vrátane školstva. Dotklo by sa ich to negatívne?... Prečo???
Na prvé pozitívne efekty tohto opatrenia by sme nemuseli čakať dlho. Naši imitátori vládnutia by rýchlo získali motiváciu a vyššie opísanú situáciu v školstve by začali riešiť. Zázrakom by sa našli aj peniaze na platy učiteľov, aj na vedu a výskum, zázrakom by sa odstavili putovní pedagógovia a profesori, medzi učiteľmi by nastala dnes neexistujúca konkurencia, ktorá by ich nútila byť lepšími, a postupne by sa naše školy dostali medzi elitné svetové školy a naši žiaci by vyhrávali medzinárodné školské súťaže. Následkom toho by začala kvitnúť i naša republika, pretože by sme mali čoraz viac kvalitne vzdelaných ľudí, čoraz viac skutočných profesionálov, vo vládach a parlamente by bolo čoraz menej darebákov, primitívov a chamtivých populistov, ktorých by vzdelaný národ rýchlo prekukol, a menej by bolo aj tých, ktorí ich zbožňujú alebo sú ochotní ich voliť.
To Mr. Fico and Mr. Caplovic
Za tento návrh si po prijatí danej právnej normy dovoľujem vyúčtovať skromných 120 000€ + 19% DPH a 1% zo ziskov z každého vedeckého objavu, ktorý vznikne nad plán alebo prevýši doterajší šedý podpriemer. Peniaze využijem na zveľadenie krajiny. Myslím, že národ túto štátnu investíciu podporí v záujme vlastného progresu.
S úctivým pozdravom za krásne a bohaté Slovensko,
Paľo Gorilla"
Za OZ Marcel Burkert