Počtári Dopravného podniku mesta Bratislava

Autor: Stop alibizmu | 2.8.2011 o 22:33 | (upravené 4.8.2011 o 11:58) Karma článku: 10,68 | Prečítané:  2199x

Od včera stojí 15 minútový lístok na mestskú dopravu v Bratislave 70 centov. Teda pre lepšiu predstavu: v starých korunách stoja každé 2 minúty 15 minútovej jazdy aj so státím na medzi zastávkach cca 3 koruny. Takto nejako si Dopravný podnik mesta Bratislava, a možno aj jeho magistrát, predstavujú jednu z ciest k zvyšovaniu podielu verejnej dopravy a obmedzovaní automobilovej dopravy v Bratislave, ktorá navyše, čo sa týka budovania cyklistických chodníkov sa nachádza na chvoste metropol EÚ a možno aj v jej širšom okolí.

Toľko, čo dnes stojí 15 minútový lístok na mestskú dopravu ešte minulý týždeň stál 60 minútový lístok; počas víkendu dokonca 90 minútový. Čo sú toto za počty a logiku, ak za 60 minút jazdy má cestujúci po novom zaplatiť 90 centov a za štvornásobne kratšiu jazdu skoro tú istú cenu? Platí takáto vyváženosť v dopravnom podniku aj napr. pri odmeňovaní zamestnancov bez ohľadu na to, či pracujú na plný úväzok, alebo štvrtinový?

Je pochopiteľné, že čím kratšia jazda, alebo čím menej kupovaného produktu, tým je cena väčšia v porovnaní s kúpou vo väčšom rozsahu. A tak je to aj správne. Ale toto čo znovu predviedol dopravný podnik hlavného mesta je teda riadny nepomer sledujúci jediný cieľ: čo najviac ošklbávať aj tých, čo mestskú dopravu využijú čo i len na jednu dve zastávky. Veď si len vezmite, že napr. cesta rýchlikom z Bratislavy do Pezinka stojí 80 centov. Nuž len treba dúfať že železničiari sa neinšpirujú bratislavským dopravným podnikom a cenu lístka napr. z Bratislavy do Piešťan neupravia na 77% z ceny lístka Bratislava - Košice, aj keď ide len o cca štvrtinovú vzdialenosť.

Pred tromi mesiacmi boli oslovení príslušní poslanci mestského zastupiteľstva a aj dopravný podnik hlavného mesta s tým, že sa na nás obrátil jeden bývalý revízor so svojimi skúsenosťami: že 50 centový, dnes 70 centový lístok len do 15 minút jazdy je pre mnohých príliš drahý a preto radšej chodia peši, ak majú čas, alebo často krát aj riskujú čiernu jazdu, keďže ide o premrštenú cenu za maximálne 15 min. jazdy. Takto možno prichádza dopravný podnik na čiernych jazdách o väčšie peniaze ako v prípade, keby hoci aj o polovinu zľavil 15 minútový lístok. Ešte efektívnejšie by to z hľadiska príjmov pre dopravný podnik mohlo byť ak by ďalej zaviedol 30 alebo 45 minútový lístok v cene, ktorá sa dnes platí za hodinový, a cenu hodinového by zvýšil hoci aj o 50 %. Zrejme najväčšie percento podielu jázd sa pohybuje okolo 30 - 45 minút. Nič z toho sa nezohľadňuje.

Odozva? Žiadna.

Je len otázne, či takýto "ohľad", ako sa berie na cestujúcich a ich záujmy, sa berie v tomto dopravnom podniku rovnako aj na tamojších top manažérov; zvlásť pri vyplácaní výplat alebo odmien.

Za OZ Marián Kovács

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

SVET

Taliansky premiér Renzi po prehre v referende podá demisiu

Hlasovanie zaznamenalo vysokú účasť.


Už ste čítali?